LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 6: MITÄ ON HENKINEN KAUNEUS? LOGON, BLOGIN JA KIRJOITUSTEN LUOTUMINEN

Getting your Trinity Audio player ready...

Tarkastelen Henkinen Kauneus termin merkitystä eri filosofioissa. Puhun Kauneuden kokemuksistani. Tarinoin sivuston luotumisesta olevaksi. Kerron sivuston nimeämisestä, logon merkityksestä, blogin tarkoituksesta ja kirjoittamisen prosessista. Korkeammalla Minällä on tapansa ohjata kirjoittamista raameissa mihin olen taipuvainen ja kulloinkin tietoisuudessa ja fyysisessä olemuksessa kykenevä. Kirjoittaminen on minulle tiedon ja toiminnan joogaa kuten Kauneuden tähdentämistä sanoin. Artikkeli on samalla myös sivuston, sisäisen Opetuksen ja minun laajempi esittely. 

Mitä Kauneus tarkoittaa sinulle? Itse liitän Kauneuden vahvasti Sydämen Viisauteen. Kukkiakseen täysin Sydämen Viisaus tarvitsee Tiedon ja Totuuden vaikuttavuutta. Kauneutta voimme kokea niin arjen lomassa kuin eritasoisissa ja laatuisissa valaistumisen kokemuksissa henkisissä heräämisissä ja Kundaliini prosessin eri vaiheissa. 

Miten Kauneus ilmenee elämässäsi? Meidän voi olla helpompi tuntea sydämellämme Kauneutta luonnossa, lemmikeissä, lapsissa, taiteessa ja toisissa ihmisissä kuin kokea sitä itsessä arvostelevan mielen kuten alitajuisten ehdollistumien takia. Tarvitsetko enemmän Henkistä Kauneutta? Ehkä tämä maailma ja monet meistä kaipaavat juuri nyt enemmän ja monin tavoin Kauneutta. Sisäänpäin katsomista. Kauneuden paljastumista, löytämistä ja kokemista nimenomaan sisäisyydessään. Näin se voi ilmetä aina enemmän myös ulkoa sisäänpäin ja sisältä ulos vuorovaikutuksellisesti. 

Artikkelin aiheita ovat: Teosofinen Aatma, Buddhi ja Manas sekä Kreikan Hyvyys, Totuus ja Kauneus. Kreikan kauneuskäsityksen perintö. Shamanismi, hindulaisuus, buddhalaisuus sekä kristillisyys ja Kauneus. Intuitiivinen Sydämen Viisaus ja todistaja tietoisuus. Yksisarvisen rakkauden viesti. Kutsu kohteettomaan rakkauteen. Valaistumis kokemukset ja niiden varjopuolet. Tanssiva pöllö, Kosmos, tähdet, Käärme ja Lohikäärme logossa. Bodhisattvat, Dakinit ja Jumalattaret. Autuus, luominen, oppiminen, tanssi ja kirjoittaminen meditaationa. Kirjoittamisprosessi ja tiedon jooga.

HENKINEN KAUNEUS ERI FILOSOFIOISSA 

Tarkoitukseni oli puhua ainoastaan Henkisestä ja sisäisestä Kauneudesta mikä ulottuu autenttisen ja kauniin persoonan kautta arkielämään. Kuitenkin kirjoittamisen prosessissa nousi esiin muinaisen Kreikan harmonisen ja hyveellisen kauneuden ihanteiden syvällinen vaikutus psyykeeseen. Fyysisen kauneuden täydelliset ihanteet näyttävät edelleenkin yleisesti vaikuttavan hyvin vahvasti länsimaiseen kulttuuriin. Nämä käsitykset ovat laajalti juurtuneet meidän ajatuksiin globaalissa tietoisuudessa, jolloin ne on hyvä tiedostaa itsessään. 

Usein kehomielissä aistimus ja ajatus fyysisestä kauneudesta ja hyvyydestä sekä rakkaudesta kuten nykyään avoimen korostetusti seksuaalisesta haluttavuudesta tai jopa ihmisenä riittävyydestä ja arvosta yhdistyvät automaatiolla toisiinsa. Kauneus kuvautuu usein statussymbolina. Näemme fyysistä kauneutta toisessa ihmisessä, esineessä tai asiassa. Kauneus on vastustamattoman vetovoimaisesti jotain mitä kannattaa keinolla jos toisella tavoittaa ja saada hankittua tai kulutettavaksi omaan käyttöön. 

Tämän alitajunnan mallin mukaan meidän on hyödyllistä aidosti tehdä tai luoda illuusio itsestään ja elämästään uskomusten perusteella, jotta ulkoisesti ja esteettisesti elämämme on mahdollisimman kaunista ja puoleensa vetävän viehättävää. Vain mallintamalla ja seuraamalla teoissamme tätä myyttiä voisimme saada ja ansaita yhteisössä muiden silmissä ihmisarvon tai hyväksynnän ja persoonan elämässä ehdotonta rakkautta ja huolenpitoa kuten halujen ja tarpeiden täyttymisen.  

Kreikan kauneuskäsityksen perintö

Kauneus yhdistettiin Kreikassa Kosmiseen järjestykseen. Maailmankaikkeuden uskottiin rakentuvan matemaattisesti harmonian lakien mukaan. Symmetria, tasapaino ja sopusuhtaisuus olivat oleellisia kauneuden käsitteessä. Ollessaan osa Kaikkeutta ihmisen tulisi ilmentää Kosmista järjestystä ulkoisen olemuksen, käytöksen ja luomustensa välityksellä. Arkkitehtuurissa kuten Parthenonin täydellisesti suhteutetuilla valtavilla pylväillä oli lienee tarkoitus herättää pienessä ihmisessä suureellisesti Kosmisen järjestyksen kokemisen kautta sävähdyttävää kunnioituksen sekä Kauneuden tunnetta.

Platonin ja hänen kaltaisten filosofien ajatellaan uskoneen fyysisen kauneuden olevan Jumalan lahja. Se oli ilmausta Korkeammasta Kauneudesta alemmalla tasolla. Ihmisen fyysinen kauneus tarkoitti yhtä kuin sitä, että yksilö omaa myös moraaliset ja älylliset ominaisuudet ja hyveet. Fyysisen kauneuden ihailu ja rakastaminen voisi näin johtaa Jumalalliseen Rakkauteen ja Korkeampiin filosofisiin Totuuksiin ja sisäänpääsyyn kuolemattomuuden valtakuntaan. 

Kreikan Kauneusihannetta tuotiin esimerkillisesti ilmi taiteessa täydellisillä mittasuhteilla kuten kuvanveistossa nuorekkaissa, miltei paljaissa tai alastomissa Jumalatar naisissa tai urheilullisten miltei Jumalaisten miesten patsaissa. Mytologiassa esiintyy Jumalatar Afrodite. Tämä Jumalatar on rakkauden, kauneuden, suloisuuden, hedelmällisyyden ja seksuaalisuuden personifikaatio. Afrodite on kuvattu taiteessa fyysisen kauneuden täydellisyyden ja sitä myötä Henkisen Kauneuden ruumiillistumana.                   

Puolestaan käytökseltään vahvasti epäsovinnainen Diogenes ja hänen seuraajansa pitivät fyysisen kauneuden ihannointia turhamaisena ja pinnallisena. Diogenes meni äärimmäisyyksiin välttäessä kaikkea fyysistä nautintoa. Hän etsi yksinkertaista, moraalista ja hyveellistä elämäntapaa löytääkseen itse sekä opettaakseen Jumalallista Kauneutta muille. Esimerkiksi kipu ja nälkä olivat positiivisia asioita hyvyyden esiin tuomisessa Diogeneen opetuksissa. Ulkokultaisen kauneuden ihannointi oli suuri häiriötekijä, joka saattoi johtaa pakkomielteisiin ja eksyttää Korkeammista tavoitteista.  

Hyvyys, Totuus ja Kauneus

Erilaisia henkisen polun teitä on muodostunut ihmisten pyrkiessä samoihin Korkeisiin päämääriin historian havinassa ja nykyaikanakin. Muinaisessa Kreikassa Korkeimpaan Jumaluuteen yhdistettiin kolme arvoa. Korkein Hyvyys, Korkein Totuus ja Korkein Kauneus. Teosofiassa ja ruusuristiläisyydessä henkisessä todellisuudessa Jumalattarellisuudessa tai Jumaluudessa eli Logoksessa ajatellaan myös olevan kolme olemuspuolta. Niitä kuvataan intialaisten termien mukaisesti nimityksillä; Aatma, Buddhi ja Manas. 

Aatma vertautuu esimerkiksi kristillisyydessä Isä-Äitiin ja tahtoon, jossa Korkein hyve on Hyvyys. Manas rinnastuu Pyhään Henkeen ja ajatukseen eli tietoon, jonka Korkein tulos on Totuus. Buddhi joka samaistetaan Lapseen tai vanhanaikaisesti Poikaan, vastaa tunnetta ja tuntoa, joka tuo meille ilmi Kauneuden. 

Nämä kolme eri ulottuvuutta kulkevat rinnakkain toisiinsa vaikuttaen. Tarvitsemme eettisyyttä ja älykkyyttä, jotta kehitymme näkemään todellista Kauneutta. Tuntevina olentoina kokemusperäisesti Ikuisen Kauneuden tiedostaminen kehittää samoiten eettisyyttä eli Hyvyyttä ja intellektuaalista tietoutta eli Totuuden tiedostamista. Joogafilosofiassa näitä kolmea hengenlaadun ominaisuutta voidaan harjoittaa toiminnan, tiedon ja hartauden joogan avulla.

Mitä on TANTRA? GURUN TÄRKEYS. Tantra 2: joogafilosofia, kundaliini, hridaya. Hartauden, toiminnan ja tiedon jooga. Kundaliinin Hrit prosessi ja henkinen sydän Hridaya. Keskellä kuvaa on nainen meditaatiossa, vasemmalla äiti suukottaa lasta ja oikealta löytyy buddhan patsas.

Kuvateksti: Kirjoitin kolmesta hengenlaadusta artikkelissa TANTRA 2: JOOGAFILOSOFIA, KUNDALIINI JA HIDAYA SYDÄN.

Kauneus shamanismissa

Henkinen Kauneus tai Kauneuden Tie eli englanniksi termi Beauty Way, kuvaa elämänfilosofiaa jossa nähdään pyhyyttä tavallisessa elämässä. Olemassaolossa ymmärretään se miten kaikki olennot ovat kytköksissä kaikkiin ja kaikkeen. Jokapäiväiseen harjoittamiseen kuuluu Kauneuden tunnistaminen kaikkineen. Oleellista on elämän jalostaminen harmoniaan maan kamaralla astellessa. Tähän liittyy luonnollisten elämän ja luonnon syklien mukaisesti elo. 

Kauneutta voi löytää myös haastavista ja vaikeista kokemuksista, autenttisesta persoonan toiminnasta ja kunnioituksesta joka yltää niin luontoon kuin kaikkiin olentoihin. Shamanismi kunnioittaa vahvasti luontoa. Shamanisista tai joidenkin alkuperäiskansojen perinteistä löytyy arkkityyppisiä Voima- ja Toteemieläimiä, jotka voivat ohjata meitä niiltä saaduilla sisäisillä kokemuksilla Kauneuden äärelle. 

Voimaeläimillä ja eri henkisten traditioiden Jumalattarilla kuten kaikilla muilla arkkityyppisillä entiteeteillä on hyveiden vastaparina varjopuolensa tai demoniset piirteensä, jotka tulevat esille, jos emme suuntaa tietoisuutta ja käyttäytymistä niiden hyveisiin ja valaistuneisiin ominaisuuksiin. Kirjoitin artikkelissa ARKKITYYPPISET ELÄMÄNENERGIAT: SHAMANISMISSA, BUDDHALAISUUDESSA JA PSYKOLOGIASSA arkkityyppisistä entiteeteistä ja niiden luonteesta. 

Kauneus hindulaisuudessa

Intiassa kauneus tarkoittaa yhteyttä Korkeampiin ihanteisiin kuten myötätuntoiseen ja eettiseen elämään. Kauneus ilmentää syvyyttä ja henkisiä ominaisuuksia fyysisyyden yli sielulliseen. Jumalallista tai Taivaallista Kauneutta englanniksi Divine tai Celestial Beauty, kuvataan hindulaisuuden eri filosofioissa, kuvituksissa, eri taiteissa, kirjoituksissa ja runoudessa useinmiten Jumalolentojen ylimaallisten ominaisuuksien kautta. 

Esimerkiksi Kauneus viittaa Vaishnavismissa, jossa palvotaan Vishnu ja Krishna Jumalaa, Jumalallisen kirkkauden loistoon. Jumalainen vetovoima herättelee syviä tunteita ja houkuttelee olentoja hartauteen ja elämässään henkisyydelle omistautumiseen. Jumaluuksien vertaansa vailla oleva viehätysvoima korostaa pyhää olemusta ​​ja lumoavia ominaisuuksia ihmisille inspiraatioksi. 

Erilaisten arkkityyppisten Jumalattarien ja Jumalolentojen ominaisuuksilla kuvataan Kauneuden eri laatuisia ja tasoisia aspekteja. Esimerkiksi eri nimiset personoidut arkkityyppiset Jumalattaret edustavat kukin omalaatuisella tavallaan sekä ihmisyydessä näkyviksi tulevia Jumalallisia maallisia hyveitä että transsendenttisen Kauneuden ominaisuuksia. 

Kauneus buddhalaisuudessa

Tantrisesta buddhalaisuudesta kuten hindulaisuudestakin löytyy paljon erilaisia arkkityyppisiä Jumalolentoja. Näillä entiteeteillä on maallisempia tai valaistuneita piirteitä osoittamaan meille arjen elämässä ilmenevää ja tietoisuudessa koettua Kauneutta. On muun muassa Dakineita ja Herukoita, Jumalattaria ja nais-Buddhia kuten mies-Buddhia, Bodhisattvoja ja Garudaa unohtamatta. 

Buddhalaisuudessa Kauneudella voidaan esimerkiksi viitata Bodhisattvan eli Valaistumisolennon viehätysvoimaan ja ihanteeseen. Bodhisattva on suuren myötätunnon omaava olento joka voisi saavuttaa lopullisen valaistumisen. Vaan oman valaistumisen sijaan Bodhisattva valitsee auttaa toisia valaistumaan. Altruismin ihanne, jossa muiden hyvinvointi asetetaan itsensä edelle voi kuulua tähän. Kurimuksen loppuminen on buddhalaisuudessa oleellinen tavoite, jossa elävä ihminen tai tietoisuudessa oleva entiteetti Bodhisattva voi auttaa toisia. Todellisuuden luonteen ymmärtäminen voi johtaa kärsimyksen päättymiseen ja lopulta valaistumiseen sekä jälleensyntymisen loppumiseen. 

Jumalattarellinen Kauneus liittyy buddhalaisuudessa samoin kuin intialaisen kulttuurin näkemyksessä Taivaalliseen Kauneuteen. Yhtälailla tiedostetaan se miten Kauneuden epäonnistuneesta tavoittelusta voikin ilmentyä demonisten olentojen luokseen houkuttelua, mikä voi johtaa häiritsemään rationaalista ajattelua. Buddhalaisuudessa myös epätäydellisyys voidaan nähdä Kauneutena oli kyse sitten ihmisen haavoittuvuudesta, rajallisuudesta tai esineestä tai asiasta. 

Kauneus kristillisyydessä

Kristillisyydessä Kauneus voi olla kuvattuna Jumalattarellisuuden tai Jumaluuden perimmäisenä Hyvyytenä. Se voi yhdistyä Jumalkaikkeudelliseen täydellisyyteen ja majesteettisuuteen eli yleellisyyteen sekä kunnioitusta herättävään laatuun. Ehkäpä arkkityyppisenä hahmona käsitetty Äiti Maria tai toisilta nimiltään Neitsyt Maria tai Jumalan Äiti heijastaa siveätä Kauneuttaan ihmisille ja johtaa heitä näin Korkeimpaan Jumalattarelliseen Kauneuteen. 

Kristinuskossa voidaan Kauneudella tarkoittaa myös Jeesuksen legendan luonteenomaisia ja ilmentämiä oikeudenmukaisuuden ja lempeyden ja laupeuden ominaisuuksia. Henkinen Kauneus voi kuvata pysyvyyttä Korkeimman Armossaan. Pelkkä maallinen loistokkuus, josko sitä saa osakseen, ei sen väliaikaisuudessa yllä Kauneuteen. Henkinen tai Jumalattarellinen tai Jumalallinen Kauneus inspiroi Korkeamman Totuuden tunnistamiseen. 

Kauneus voidaan liittää myös parannukseen, henkiseen ja evolutionaariseen kehitykseen. Kauneuden huomaaminen myös arkielämässä ja erikoislaatuisissa tilanteissakin, esimerkiksi sellaisissa missä on jotain mikä voi meitä puistattaa, kuuluu myös kristillisyyteen. Sielun hyveet; eettisyys, aitous ja moraalinen kunniallisuus voivat lukeutua sisäisen Kauneuden käsitteeseen.  

KAUNEUS JA SYDÄMEN VIISAUS

Rinnastan Henkisen Kauneuden Jumalattarelliseen, Jumalalliseen, Taivaalliseen, Transsendenttiseen eli Ylimaalliseen Kauneuteen. Kauneus kirjoitettuna isolla kirjaimella tarkoittaa kaikkien edellä mainittujen nimikkeiden mukaisesti Kauneutta sydämen tietoisuuden aspektina. Tämä tietoisuuden ominaisuus suodattuu mielen tasojen läpi ihmisyyteen ja arkielämään tietoisena eli hyveellisenä ja aitona kauniin persoonan käytöksenä.  

Kokemusperäisesti avaudumme luontevimmin Kauneudelle, tunteisiin ja tuntoon liittyvälle olemus puolelle, eli intuitiiviselle Buddhille. Kun koemme ulkomaailmassa kauneutta, jos emme lumoudu ainoastaan pinnallisesta, voi meissä avautua sisäisen Kauneuden kokemus toisin sanoen jokin tai useampi Jumalattarellisuuden aspekteista. 

Kun tiedostamme globaaleja, kulttuurisia ja yksilökohtaisia alitajuisia ohjelmointeja fyysiseen kauneuteen liittyen ja vapaudumme niistä vähintään osittain, kypsymme henkisesti ja tulemme enempi itsenäisesti ajatteleviksi. Tällöin olemassaolo avartuu laajemmin meille Kauneutena. Kun myöhemmässä Kundaliini prosessin vaiheessa emme samaistu juurikaan enää egoon tai persoonaan alkaa Jumalattarellisuus näkyä sisäisyytemme perspektiivin kautta kaikkialla ja kaikissa olevaisuuden ilmentymissä. 

Kauneus on luontaista meille

Syvältä koskettava Kauneuden kokemus voi salvata hengityksen hetkeksi jolloin voimme herkistyä sydämen sykkeen meille kuiskivalle äänelle. Hengityksen katkeamisessa sulaudumme Henkiseen Olemukseemme. Se on kuin pikavisiitti Kotiin, Kaikkeuden Lähteeseen. Antautuessa läsnäolevaan hetkeen voimme kokea ajatuksettoman tilan tai tyhjyyden sydämen äärettömissä syvyyksissä. Kauneuden tilassa ei ole samaistumista persoonaan. Olemme Todellisessa Luonnossamme hetkellisesti tiedostimme sen tai emme. 

Kauneus voi elämyksellisesti olla hämmästyttävää, ihmeellistä, ehkä taianomaista, puhdasta iloa tai hyvän olon nautintoa kuten myös aluksi shokeeraavaa. Voimme kokea Kauneutta eri aistiemme kautta ulkomaailmassa tapahtuvana. Arjessa eniten taipumukseltaan auditiiviset yksilöt saattavat saada Kauneuden kokemuksen musiikista tai jonkun lausumista sanoista tai ääneen luetuista runollisista tai muista koskettavista teksteistä. 

Aidosti nauttiminen ja kiitollisuus hyvän makuisesta ruoasta tai jostain aisteja miellyttävästi hivelevästä tuoksusta saattaa laukaista Kauneuden kokemuksen. Nähdessämme, antaessa toisille tai vastaanotettaessa huomaavaisuutta, välittämistä ja muutoin Kaunista käytöstä saattaa meissä avautua energisesti Kauneuden tila. Kauneudella, vaikkapa kukkapuskalla tai vilpittömien sanojen viestillä toiselta tai kunnioittavalla hellällä kosketuksella, voi olla lohduttava ja parantava vaikutus meihin sairaana ollessamme tai muutoin haasteita kohdatessa. 

Luominen Kauneudessa

Sydämen palo syttyy Kauneudesta. Luomme jatkuvasti elämäämme, myös passiivisesti vain olemalla olemassa. Olemme tyytyväisiä vain silloin kun luotu tuo meille Kauneutta. Kauneudesta saamme elämäämme mielekkyyttä ja merkityksellisyyttä. Ehkä löydämme Kauneuden avulla eletystä aikakaudesta sen hetkisen elämän tarkoituksen, jos tarkoitusta vielä kaipaamme. 

Kundaliini on luova elämän voima ja tietoisuus sisällämme ja se on energisissä muodoissa ulkopuolellamme tiedostamme sen tai emme. Se on kehomme biologiassa mukana jokaisessa meissä tilassa tai toisessa oli se noussut yksilön sisäisyydessä tai ei. Kundaliini antaa abstraktille muodon meidän kautta. Kauneuden voi nähdä missä vain, jos vaikka se olisi piilevänä. Kundaliinin luova voima on eri muodoissaan kaikkialla taustalla, myös kun luodaan asioita joista emme pidä, joita emme voi hyväksyä tai jotka ovat meille tai kaikille haitallisia. 

Kauneuden läsnäolossa oleminen, sen huomaaminen ja sen perspektiivistä eläminen on haastavampaa meille epämieluisissa tilanteissa mitä se on mieluisten asioiden kanssa. Kundaliini ei arvuuta luotua. Pikkumielemme tekee niin. Esimerkiksi artikkelissa EHDOTON RAKKAUS, MYÖTÄTUNTO, ONNELLISUUS, SYDÄMEN YKSEYS. YMMÄRRYS HENKISEN HYVINVOINNIN PERUSTANA kerron tulkinnallisen mielen ja Korkeamman tietoisuuden erilaisista perspektiiveistä.

Runosanoja henkisyydestä Evoluutio ja Kosminen syntymä runot ovat vuodelta 2024. Kollaasissa on naisen kasvot, joista läpikuultaa vuoristoinen maisema. Palapelin palat ja akryylimaali jälkiä tehosteina.

Kuvateksti: RUNOSANOJA HENKISYYDESTÄ: EVOLUUTIO, KOSMINEN SYNTYMÄ artikkelissa puhutaan luomisesta ja Korkeammasta olemuksesta. Molemmat runot kuvaavat myös Kundaliini prosessia. 

Oppiminen Kauneudessa

Ymmärsin peuran kanssa kokemasta tapahtumasta sen ettei kenellekään voi antaa ehdotonta kohteetonta rakkautta Kauneuden kokemuksena. Kuitenkin voimme itse olla läsnä Kauneudessa ja kutsua toiset samaan rakkauden olevaisuuteen. Ehdotonta kohteetonta Rakkautta (tai Armoa) ei tarvitse mitenkään ansaita, se on jokaiselle tarkoitettu. Toinen asia on se kykeneekö yksilö ottamaan ehdottoman kohteettoman Rakkauden läsnä olevan kutsun vastaan ja antautua siihen itsessään. Artikkelissa LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 3: MITÄ TELEPATIA ON? MIELESTÄ MIELEEN, SIELUSTA SIELUUN JA ELÄIN TELEPATIAA kuvaan sivun 2 loppupuolella peuran kanssa kohtaamisesta ja kaikkialla ilmenevästä Kundaliinista.

Kauneuden aistimus on usein ennenkokematonta ja tuoretta tai ainakin uudenlaisen näkökulman kautta esille tulevaa. Perimmäinen luontomme on luominen ja oppiminen. Kauneuden elämys voi myös sytyttää sisäisen Valon meissä mikä voi tuoda meille oivalluksia ja vastauksia. Kauneus on jotain mikä koskettaa Henkisielua ainutlaatuisella tavalla meille sopivien herätteiden kautta. Se mikä voi laukaista Kauneuden kokemuksen sinussa ei tarvitse tapahtua välttämättä taiteen äärellä tai luonnossa. 

Asia mikä sytyttää Kauneuden voi olla mitä vain mikä koskettaa, säväyttää tai ravistaa tai jopa järkyttää. Toisinaan menoillaan olevassa tilanteessa emme edes osaa nimetä tapahtunutta Kauneuden kokemukseksi, jos siinä on shokeeraava tai pasmat sekoittava laatu. Myöhemmin saadessamme lisää tietoa tai vastaavanlaisia kokemuksia voimme pystyä järjestellä mielessä tapahtuneen ja ymmärtää sen Kauneudeksi. 

Niin sanottujen sisäisten aistien kautta voimme kokea tietoisuudessa Kauneuden tapahtuman joka on yksityisesti meille tai tietynlaisille yksilöille luonteenomaisesti tarkoitettu. Esimerkiksi tantriset arkkityyppiset valaistuneet olennot voivat antaa Kauneuden kokemuksia jotka järisyttävät aluksi pikkumieltämme. Ne tärisyttää ja herättelee meitä avaamaan silmämme ja sydämemme tai tuovat valaistuneita ominaisuuksia esille tai vievät mennessään tarpeettomia mielen tuotoksia.  

Kauneus on intuitiivista viisautta 

Henkisen Kauneuden voidaan ajatella olevan sydämen syvällistä intuitiivista viisautta. Jumalatar tai muu valaistunut arkkityyppinen Korkeimman olento voi antaa meille tietoisen valaistumisen tai samadhin kokemuksen tietystä näkökulmasta ennen kuin katoamme mielen yli Ikuisesti Tuntemattomaan, mistä emme voi muistaa mitään. Takaisin tietoisuuden tuntumaan tullessa voimme palauttaa mieliin kuitenkin juuri katoamista ennen koetun esimerkiksi Jumalattaren kautta tapahtuneen kokemuksen. 

Samadheja tai valaistumisen ja Kauneuden kokemuksia on eri tasoisia. Korkeimmissa kokemuksissa emme niinkään koe värähtelyjä edes hienovaraisesti. Vaan läsnä on ennemminkin tiedostaminen, tajuaminen tai oivallus. Vain tuntoaisti hyvin hienovireisenä sisäisenä väreilynä on läsnä muissa Korkeammissa tietoisuuden kokemuksissa minne muut selväaistit eivät enää yllä. Kertoessa näistä Korkeammista samadhi tapahtumista voimme joskus kuvata niitä esimerkiksi runossa myös muiden selväaistien kautta, jos se on tarpeen ja selventää kokemaamme.

Runosanoja henkisyydestä: Tuntematon- runo luotui vuonna 2025. Runo kertoo haastavasti kuvattavasta neljännestä tietoisuuden tilasta. Kuvassa on enkeli joka pitelee ihmisen luurankoa joita vartoo lohikäärme.

Kuvateksti: RUNOSANOJA HENKISYYDESTÄ: TUNTEMATON on esimerkiksi runo missä kuvataan Kauneuden kokemusta mikä ylitti mielen, kun kaikki katosi Ikuisesti Tuntemattomaan. Ainoa mitä kykenee tapahtuneen jälkeen kirjoittamaan oli nuo runosanat. Henkisen Kauneuden kokemus, vaikka se voi tulla eri näkökulmista, tietoisuuden ominaisuuksien kautta ja tilanteissa ja eri tasoilla on yksinkertaistettuna sitä, kun “minä” loistaa poissaoloaan. 

Mielen Totuus, Sydämen Viisaus ja Henki

Todistaja tietoisuus koettuna ennemminkin vain pään alueella, ilman sydämen ominaisuuksia, voi jäädä kylmäksi. Se voi jäädä ihmisyyttä ja ihmisyyden suurinta saavutusta vaille olevaksi. Se voi jäädä Ilman juuri sitä mitä evoluutiossa kärsimysten kautta olemme oppineet ymmärtämään. Mitä yksilöt aikojen saatossa historiassamme ovat elämästä toiseen opetelleet ja luoneet henkisen evoluution kulussa arkkityyppisten Korkeimpien olentojen ja tietoisten ihmisten kautta kaikissa ajoissa koettavaksi. 

Jotta kokemuksen tajuaisi Kauneutena siihen tarvitaan yleensä joka tapauksessa erikseen tai yhdistelmänä Sydämen Viisauden piirteitä. Ne ovat tietoisuuden ominaisuuden hienoisia värähtelyitä, jotka ovat jalostuneet tunneälyn kehittyessä ja ne tiedostetaan ilman samaistumista niihin. Näitä ominaisuuksia voi kuvata tunne sanoilla kuten; armo, ehdoton kohteeton rakkaus, viattomuus, ystävällisyys, seesteisyys, anteliaisuus, myötätunto, oikeudentunto, rauha, luottamus, kiitollisuus, itsemyötätunto, sensuaalisuus, ekstaattisuus, elämänilo.. 

Ylemmässä prosessissa Kundaliini tietoisuuden, luovan voiman, elämänenergia muoto, jota kutsutaan myös lisääntymisvaistojen näkökannasta seksuaalienergiaksi, lahjoitetaan Kundaliinin käyttöön, jolloin voidaan kokea puhdasta Autuutta. Autuuteen voi sisältyä edellä lueteltuja kaikkia itseen sisäistettyjä sydämen piirtietä yksin tai niiden jonain kombinaationa. 

Yksilön sisäisyydessä Kundaliini tietoisuus käyttää elämänenergiaa eli praanaa ylläpitääkseen elintoimintoja, luomiseen kuten lisääntymiseen ja henkiseen ja biologiseen evoluutioon. Ylemmässä Kundaliini prosessissa seksuaalienergia on välttämätön evoluution eteenpäin viemisessä yksilössä. Kundaliini voi luovan elämänenergian seksuaalienergiaa käyttäen tuoda kaikkialle tietoisen voimansa. Kundaliini levittyy myös fyysisyyteen sisäisen hienovireisen henkisen anatomian kautta ja nostaa seksuaalienergian aivoihin asti voidakseen tehdä tarpeelliset uudet virityksensä. 

Mielestä ja sydämestä tulee yhtä ja Henki ruumiillistuu yksilöön. Tällöin todistaja- tai peilin kaltaiseen tietoisuuteen yhtyy pysyvästi ihmisyyden työn hedelminä sydämen piirteitä. Sydämen jalostuneet tietoisuuden ominaisuudet kantavat itsessään myös hienoisesti kurimus vapaan muiston kaikkien aikojen, maailmojen ja olentojen kärsimyksistä. Kaikkeuden Kauneuden kokeminen saattaa herkistää timanttisten myötätunnon kyynelien virran elävässä ihmisessä. Tämän ihmisen ollessa kosketuksissa syvästi Itseen, voivat jotkut yksilöt läsnäolon kutsuessa samaan tunnistaa sisäisyydessään yhteyden Itseen sydämen ykseyden kautta jossakin sen yhdessä tai useammassa ominaisuudessa.  

Valaistumis kokemusten varjopuolet

Meditaatiolla, transpersoonallisilla ja valaistumis kokemuksilla voi olla psyykkisiä ja fyysisiä ihmisen elämään vaikuttavia vakavia haittoja. Tietoisuuden tapahtumat voivat esimerkiksi nostattaa pinnalle liian vaikeita traumoja, aiheuttaa välinpitämättömyyttä muita kohtaan ja itsestään huolehtimisen vailinnaisuutta, suureellisuuden kuvitelmia tai megalomaniaa, henkiolentojen riivattuna olemista tai jättäytymistä Gurun armolle. 

Ylimaallisia kokemuksia voimme saada liikaa meditoidessa, henkisissä heräämisissä ja Kundaliinin liikehdinnän tai sen nousun seurauksena. Tietoisuuden tai henkimaailman kokemuksia voidaan saada liian varhain esimerkiksi huumausaineilla, okkulttisilla menetelmillä ja psyykkisen tai henkisen shokin aiheutettua Kundaliinin liikehdintöjä. Jos yksilö ei ole kehittänyt henkisesti itseään juurikaan on tällöin todennäköistä, ettei hänen psyyke ole riittävän valmis valaistumisen kokemuksille ja siitä avautuville seurauksille. 

Aiemmin puhuttiin siitä miten arkkityyppiset energiat sisältävät sekä maallisia hyveellisiä ja taivaallisia valaistuneita piirteitä että vastakohtaisesti maallisia negatiivisia ja moraalittomia tai jopa demonisia ominaisuuksia. Jos yksilö ei ole mitenkään työstänyt psyykettään hyveellisyyden suuntaan, eikä ylläpitänyt terveellisiä elämäntapoja löytyy hänen aurastaan runsainmitoin arkkityyppisten energioiden varjopuolia. Nämä varjopuolet voivat ilmetä yksilöllisesti eri selväaistisen kanavan tai useamman kautta yhtä aikaa kuvina, ääninä, tuntemuksina ja energisesti. Tällöin valveilla ollessaan ihmisen todellisuus voi kuvastua kuin painajais unena mistä hän ei pysty heräämään tai mitä hän ei osaa käsitellä saati alkaa korjaamaan. Tämän alitajunnan avautumis tilan jatkuessa tilapäisesti pitkään tai jopa lopun ikää, kuten Kundaliini heräämisessä käy, voi se aiheuttaa pysyviä pelkotiloja ja muuta mielenterveydellistä vakavaa haittaa mikä vaikuttaa invalidisoivasti kaikkeen elämään.   

Henkiset korkeudet, jos vaikka olisivat ohimeneviä miellyttäviä ja positiivisia kokemuksia, voivat aiheuttaa maadoittamattomina itsestään ja todellisuudesta irtaantumista, omasta kehosta ja asioista huolehtimisen kyvyttömyyttä. Kun ihminen ei ole valmis ottamaan todella vastuuta itsestään ja etsii vain huippu kokemuksia ja mielihyvää itselleen voi hän luovuttaa oman voimansa Gurulle tai joutua erilaisten astraalisten entiteettien valtaan.  

Samadhin tarkoituksena on henkinen kasvu

Henkisissä tapahtumissa voi avautua aivoalueita ja sitä myötä psyykkisiä kykyjä. Selväaistit voivat avata yhteyden niin sanottuun henkimaailmaan. Tiedon ja elämysten saaminen henkimaailmasta voi aiheuttaa kuvittelua henkisestä kehittymisestä ja ylemmyydestä. Psyykkiset kyvyt tai energioiden kanssa toimiminen ei ole suoriltaan sama asia kuin todellinen henkinen kasvu. Ilman sisäistä työtä yksilö ei omaa viisautta käyttää kykyjään oikein ja kaikkien Korkeimmaksi hyödyksi. 

Henkisten heräämis kokemusten ja samadhien tarkoitus on johdattaa psyykkisesti riittävän kypsän ihmisen todelliseen henkiseen kasvuun ja viedä yksilön kautta ihmiskunnan henkistä ja fyysistä evoluutiota eteenpäin. Valaistumis kokemusten tarkoituksena ei ole henkinen viihde. Psyykkisesti valmistautumaton yksilö voi jäädä jumiin puutteellisuuden tunteeseen ja Kauneuden janoamiseen ja sen uudelleen tuottamisen yrityksiin kyseenalaisin keinoin. Kauneus on katoavaista ja aina ilmenevää. Mikään ei ole pysyvää, vaikka pikkumielemme sitä haluaisi joidenkin asioiden suhteen. Kauneutta ei voi missään muodossaan omistaa. Jos yrität pitää kiinni ja takertua Kauneuden kokemuksiin kaikkoavat ne ulottuviltasi. 

Henkiset kokemukset voivat laukaista traumoja pintaan, joita yksilö ei osaa eikä halua käsitellä. Ilman valmiutta tai tahtoa tehdä sisäistä työtä ja motivaatiota kehittää todellista henkisyyttä yksilö aiheuttaa itselleen ja muille turhaa kärsimystä. Jos jokin tai useampi ihmeellinen kokemus on vaikuttanut ja tuonut transpersoonallisen oivalluksen saattaa se luoda suureellisia uskomuksia omasta valaistumisesta. Yksilö voi jopa nähdä itsensä egollisesti Jumalana. 

Pelkkä älyllinen ymmärrys tai järkytys siitä että kaikki on mielen illuusiota voi aiheuttaa tunteen, ettei millään ole väliä tässä maailmassa sitten. Emotionaalisessa kypsymättömyydessään voi yksilö oikeuttaa mielessään vääristyneesti itsekkään, moraalittoman ja muutoin vahingollisen käytöksen olevan täysin hyväksyttyä fyysisessä maailmassa. Kundaliinin nousu ei tee automaattisesti ihmisestä henkistä ja hyveellistä. Jatkuva sisäinen työ ja henkisen elämäntavan ylläpito maallisessa elämässä tekee ihmisestä tietoisen myötätuntoisen olennon. Sekä pelkästään praana että itse Kundaliini voi avata aivoalueita ja tuoda psyykkisiä kykyjä tietoisuuden laajentamiseen ja sisäisen työn avuksi. Kundaliini nostaa esille traumoja ja karmoja, jotta ne käsiteltäisiin ja puhdistettaisiin. 

Esimerkiksi narsistisen persoonan vahingossa tai tahallaan aiheutetusti tapahtunut praanojen kulku aivokeskuksiin tai Kundaliinin nousu johtaa monin eri tavoin vallan ja mahdollisten psyykkisten kykyjen väärinkäyttöön. Henkisen korruption ja turhan kärsimyksen ehkäisemiseksi on vakaan, aidon ja kauniin persoonan eli vahvan ja tasapainoisen psyykeen kehittäminen elintärkeää. Ihmisyydessä opitut Sydämen Opit antavat luottamusta ja maadoittavaa turvaa henkisellä polulla sekä viisautta ylimaallisiin tapahtumiin suhtautumiseen. 

Kuvateksti: RUNOSANOJA HENKISYYDESTÄ: HERÄÄMINEN artikkeli kertoo varjojen ja valojen taisteluista meissä.

HENKINEN KAUNEUS NIMINEN SIVUSTO

Ensimmäiset artikkelit julkaistiin tammikuun 2024 lopussa. Blogin perustamiseen ja kirjoittamaan alkamiseen vaikutti paineen omainen voima. Sitä voisi luonnehtia luomisen tarpeeksi jonka tulee täyttyä hetimiten. Sivustolle tuli saada nimi, jotta sille saa joutuin hankittua verkkotunnuksen. 

Sivuston nimike inspiroitui intuitiivisesti. Epätyypillisesti mieleeni ei tullut muuta puhuttelusanaa. Minulla on aina ollut kasapäin erilaisia ideoita. Usein se on tarkoittanut pidempää tai joskus lyhyempää pohdinta aikaa vaihtoehtojen välillä. “Henkinen Kauneus” otsake muotoutui kaikkien aikojen ja tämän elämän vaikutteiden ja tietojen yhdistelmästä ainoana ehdotuksena. Näin pääsin tuumasta heti aktiiviseen toimeenpanoon ja sivuston rakentamiseen. Ideaa kirjoittamisesta oli kuitenkin jo haudutettu mielessä tarpeeksi pitkään.   

Vaikutteita nimen muodostumiselle

Kasvuympäristöni ilmapiiri oli ulkokultainen. Pinnallisuus, materialismi ja ulkoisten asioiden ylitärkeys ei mitenkään voinut viehättää minua mukaansa. Huolimatta vahvasta visuaalisesta taipumuksesta en pitänyt ihmisissä tärkeänä pelkästään ulkoista olemusta, vaan sisäistä Kauneutta. Ihmisen Henkisielukkuuden tunnistaminen ja Kaunis käytös oli minulle oleellisempaa. 

Kun itseä ja muita kohtaan todistin jatkuvasti epätervettä ja itsekästä käytöstä korostui aivan väistämätön tarve ja vetovoima Henkiseen Kauneuteen vuosi vuodelta syvemmin. Tämä ilmeni myös tiedostamattomasti määrittämättömänä kaipuuna johonkin syvempään ja todelliseen. Minussa heräsi eloon tahto toimia toisin mitä ympärilläni koin. Minun oli aivan välttämätöntä luoda lisää Kauneutta omiin käytöstapoihin.  

Olin lukenut juuri ennen sivuston perustamista shamanismista.  Törmäsin aiemmin mainittuun Kauneuden Tie termiin. Sanonta “Kauneuden Tie” jotenkin sävähdytti Henkisielun syviä sopukoita. Olen taipumuksiltani eniten kinesteettinen sitten visuaalinen. Olen aina ollut luova ja taiteellinen. Kauneus viittaa myös taiteeseen. Olen lapsuudesta alkaen valokuvannut, luonut kollaaseja ja piirtänyt ja myöhemmin maalannut ja tehnyt muutakin luovaa käsityötä. Kuitenkin vasta melko pitkästi jo elettyä löysin taiteen todellisen merkityksen minulle ennen kaikkea henkisen tietoisuuden harjoituksena. 

Lävitseni tuli myös aikanaan aikuisuudessa yllättävästi henkisen heräämisen ohessa runoja, Hengen kirjallista taidetta. Useimmat, vaikkeivat ihan kaikki, vanhemmat runosanat vain lurahtivat jotenkin Korkeampien tietoisuuden värähtelyiden siivittämänä lävitseni ilman niinkään tässä elämässä elettyä osuutta niihin tai niiden syvällisempää ymmärrystä intellektuaalisesti. Ehkä Kauneuden kokemuksia tuottavia runoja luotiin edellisissä elämissä Bhakti eli hartauden joogassa? Viime vuosien runosanat ovat kokemusperäisiä ja ne tulevat paremmin myös intellektuaalisesti käsitellyistä tietoisuuden tapahtumista kuin vain läpi värähdellen sanoittamisesta.   

Minulla on ollut ihmeellisiä esoteerisia kokemuksia Kauneudesta tietoisuuden räjähdysmäisen avautumisen jälkeen. Olen ollut Kundaliini polulla syntymästä alkaen. Kuitenkin ajattelen tässä elämässä henkisesti heränneeni, kun mielen ja sydämen prosessit alkoivat ryminällä vuonna 2008. Tällöin vasta käsitin miten jokin itseä suurempi on olemassaoloni taustalla ja elämän ohjaksissa, sen sijaan että vain persoonana kasvattaisin ja kehittäisin itseä. Kirjoitin henkisestä heräämisestä KUNDALIINI POLULLA 1: KOKEMUKSIA HERÄÄMISESTÄ artikkelissa. KUNDALIINI POLULLA 3: LAPSENA KUNDALIINI PROSESSISSA EMPAATIN TIELLÄ kirjoitan aiemmissa elämässä opitusta ja lapsuuden ajan Korkeamman Minän ohjauksesta sekä initiaatiosta. 

Rakkauden olemus ja yksisarvisen viesti

Minulla on monia kokemuksia Henkisestä Kauneudesta. Kaikista sykähdyttävimpiä ja ihmeellisimpiä Kauneuden hetket olivat eläessä niitä ensimmäisiä kertoja sydämen ja mielen prosessien aikana. Tuolloin muun muassa työstin tietoisuudessa tunteita ja ajatuksia tietoisesti ehdottomasti hyväksyen. Intensiivinen meditointi ja arkimeditaatio vähensivät vähittäin psyykkistä persoonaan samaistumista häivyttäen sen lopulta taustalle. UNOHTUUKO ARJESSA LÄSNÄOLO? KOKEILE GARUDAN OPPIEN PIKKUJUTTUJA! artikkeli kertoo mielen ja sydämen prosessien vaiheesta.

Kauneus kosketti syvimmin ja vakuuttavimmin silloin kun vastakkaisuuksien kontrasti oli vielä hyvin suurta. Kun juuri kukaan tässä elämässä ei ollut todella nähnyt minua. Kun kukaan ei ollut edes yrittänyt välittää minusta tai rakastaa tervehenkisesti saati tahtoa hyväksyä minua ehdoitta. Kun olin saanut elää koko ikäni vaikeuksien ja haasteiden kautta ja kärsiä egoon ja persoonaan samaistunutta elämää suurimmaksi osaksi. Voimme mahdollisesti kokea itsessä ja itsenä todellista Kauneutta, kun meitä rakastetaan, meidät hyväksytään ja meillä on kaikin tavoin turvallinen olotila. Myös luonnossa ollessa rentoutuessa ja unohtaessa “minämme”, voimme kokea Kauneutemme. 

Ainakin yhdestä Kauneuden kokemuksesta mainittuna aikakautena kirjoittui runo nimeltään Perikuva. RUNOSANOJA HENKISYYDESTÄ: ARMO, AJATTOMUUS, PERIKUVA artikkelista voit lukea sen. Kuten runossa kerrotaan; kuulemani puhdas heleä nauru herätti minut. Tajusin naurun kohoavan ilmoille rinnastani kurkun kautta. Seuraavaksi huomasin heiluttelevani hiuksiani puolelta toiselle.. eikun harjaani. Havahduin unesta siihen, että olin sängyssä patjalla nelinkontin pääni liikkuessa itsestään rennosti puolelta toiselle. Olin täydellisesti valkoisen yksisarvisen puhtaassa olemuksessa. Olin energiamuotoisesti yksisarvinen. Loistin energisesti viattomuuden Rakkauden hehkua kehoni jokaisella solulla. “Itse Kauneus” oli läsnä ilman mitään muuta ylimääräistä. 

Hetken kuluttua “minäni” havaitsi likaiset hiukset ja nihkeän hien sisäisyyden Kauneuden säteilyn väreilyn ollessa vielä vahvasti läsnä. Yksisarvisen viestinä maalliselle osalleni oli se, ettei Hengelle ollut mitään merkitystä millainen olin ulkoisesti. Sillä mitä osasin tai en osannut tai muutenkaan mitä persoonana olin, ei ollut merkitystä tämän Armona annetun Rakkauden suhteen. Olin täydellisesti hyväksytty sellaisenaan kaikkineen tekemisineen ja tekemättä jättämisineen koko elämänhistorian aikana. Ajattelin seuraavaksi; kunpa kaikki saisivat kokea tämän mistään riippumattoman Kauneuden itsessään edes hetken. 

SIVUSTON TUNNUSMERKKI

Sivusto tarvitsi myös tunnuksen. Koin etteivät energiani riittäneet sen kunnolliseen suunnitteluun kaiken muun tekemisen ohessa. Minulla oli paljon opeteltavaa “ensimmäisten ikinä” nettisivujen kanssa. Silmiäni kohdistettiin muutamiin elementteihin internetin maailmassa. Niistä ideoista koostin pikaisesti logon alkukantaisella sovelluksella vanhalla tabletilla ja ei niin sulavasti piirtämiseen toimivalla kynällä. Kauan olikin luonnosmainen logo blogin tunnuksena. 

Aikanaan, ennen Kundaliini prosessin etenemisiä, en olisi kelpuuttanut logo-tekelettä julkaisuun saati sallinut sen pitämistä paraatipaikalla. Tiedon jooga eli Kundaliini prosessin tapahtumien sanoittaminen ja sisällön tuottaminen kirjoittaen oli pääosassa. Siihen meni kaikki energiani. Joten logo sai välttää. Ehdottoman Hyväksynnän vallitessa saa olla ihmisenä ja tekemisissään keskeneräinen aivan rauhassa 🤍. Nyttemmin, saatuani uuden tietokoneen ja kynän sekä piirtämiseen tarkoitetun sovelluksen, sain vihdoin tehtyä sivustolle kunnollisen logon. Logo vain uusittiin vanhan luonnoksen pohjalta. Alla kerron näin jälkeenpäin sitä tutkaillessa millaisten vaikutteiden pohjalta logo on ottanut kyseisen muotonsa. 

Tanssiva pöllö

Logon elementeistä muodostuu hieman lapsenomainen “tanssiva pöllö”. Pöllö on yksi yhdeksästä Toteemieläimestäni. Kuulun Metsäkana klaanin henkiseen sukulinjaan. Pöllö voi samoin edustaa kaikkia lintuja. Lintu klaanista en ole löytänyt niinkään kirjoitettua tietoa. Lintu klaanin tehtävä henkisyyden saralla on lienee toimia viestinvälittäjänä. Voit lukea klaaneista artikkelissa SHAMANISMI: TIEDÄTKÖ MIKÄ ON HENKI KLAANISI? Tanssivan eläinhahmon taustan sininen väritys ilmaantui intuitiivisesti. 

Tiibetin buddhalaisten arkkityyppisten femiinin Locanan ja hänen maskuliini puolen Askhobhyan väri on sininen. Tämä Buddha-pari liittyy peilin kaltaiseen todistaja tietoisuuteen. Silmäni ovat aina levänneet sinisessä. Empaatin piirteen omaavana neutraali mihinkään tarttumaton tietoisuus on hyvin merkityksellinen tietoisuuden rauhan ja levon turvapaikka minulle. Esimerkiksi artikkelista LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 4: EMPAATIN OPPITIE; UNIVERSUMIN LAPSI YKSIN MAAILMALLA voit lukea lapsuuden kasvuympäristöstä ja sen aikuisuuteen ulottuvista vaikutuksista. 

Itseilmaisuun liittyvän kurkkuchakran väri on sininen. Puheen teema on ollut isossa osassa elämässäni mm. kenties jo taaperosta alkaen kärsimäni selektiivisen mutismin eli valikoivan puhumattomuuden oirehdinnan takia. Aloitin teini iässä vapaan tanssimisen tietämättäni sen olleen Korkeamman Minän Opastusta. Olin aloittanut pari vuotta aiemmin julkisesti puhumisen harjoittelun sisäisen Opetuksen totuudellisten ajatusten kannustamana. TANTRA 2: JOOGAFILOSOFIA, KUNDALIINI JA HRIDAYA SYDÄN artikkelin sivun 1 lopusta voit lukea puheesta. Tanssi tuotiin auttamaan itsenäisesti toteuttamaani tietyissä tilanteissa puhumisen kyvyttömyyden käsittelyä ja itseilmaisun vähittäistä vapauttamista ja eheyttämistä monien vuosien aikana lapsuudesta aina nuoreen aikuisuuteen asti. 

Tanssin meditatiivinen luonne

Tanssi antoi vapautta omaan olemiseen ja luovuuden keholliseen ilmaisuun. Se antoi minulle luvan hengittää vapaasti ja oikeuden olla olemassa. Liikunta helpotti kehollista jähmettymistä ja jäykkyyttä. Tanssi oli vuosikausien ajan äärimmäisen tärkeää myös ylianalysoinnin rauhoittamiseksi. Tanssi toimi “pään nollaajana” jatkuvasti stressin alaisuudessa eläessä. Saatoin tanssia useita tunteja yksin huoneessani muiden katseilta piilossa ja salaa. 

Aloitin tanssin pimeydessä. Valot sammutettiin, jotta en näkisi itseä huoneeni isosta peilistä. Etten peilaisi itseeni, tuntisi ja toistelisi mielessä lyttääviä ja arvostelevia ajatuksia, joita jatkuvasti sain suoraan. Etten muistelisi mielessä arvosteluita joita kuulin ja tiedostin epäsuorasti. Tarkoitus oli tuntea liike kehossa. Tanssia ilman minkäänlaista kritiikkiä ja ilman kenenkään tai minkään, esimerkiksi tunnetun tanssi menetelmän ohjausta. 

Tanssin tuli lähteä sisäisyydestä. Tanssissa saatoin ottaa askelia ilman kenenkään kontroloivia määräyksiä suunnasta mihin mennä tai heti alkuunsa tervehdyttävän toiminnan lopettavaa lamaannuttavaa arvostelua tai suoriltaan sisäisen Ohjauksen mukaan tekemisen kieltämistä. Tarkoitus oli oppia ilmaisemaan itseä vapaasti kehollisesti. Muulloin minulla ei ollut oikeutta eikä turvallista tilaa itseni ilmaisuun. 

Harjoiteltuani tarpeeksi yksinäni salassa tuli myös julkisesti tanssimisesta täysin vapaata. En välittänyt tanssiessa yhtään siitä mitä muut liikkeistäni tai minusta ajattelivat. Sillä ei yksinkertaisesti ollut mitään merkitystä, koska ajatuksia ei voinut juurikaan ilmetä keskittyessä vain läsnäolevaan hetkeen kehossa, sen ja musiikin rytmissä ja liikkeissä. Vapaatanssi voikin olla meditatiivista harjoitusta tai aivan yksi tehokkaista meditaation muodoista. 

Kosmoksen alkuvesien aaltosiivet 

Tyhjyyden tai Kosmoksen merenaalto siivet ovat täynnä tähtiä ja palloja. Pallot kuvaavat yksilöitä ja kaikenlaisia olentoja. Kaikkia maailmoja tai muodostuneita erilaatuisia sieluja, joita olemme luoneet tiedostamatta tai tietoisesti lukemattomien elämien aikana olemassaolossa. Pallot edustavat enemmän maallisia ominaisuuksia ja oppimista kokemuksista. Tähdet kuvaavat ihmisyyden Opeista saavutettuja henkisiä ominaisuuksia. Ne kulkevat yhdessä ja ovat samassa tilassa ja samaa luomakuntaa. 

Tietoisuudessani ilmentyneen Buddhalaisen Jumalattaren nimi Tara tarkoittaa tähteä. Parissa runossani puhutaan “Johtotähdestä” mitä tulee seurata. Ehkäpä Henkikipinä eli sielutähti chakra on se Johtotähti ja oma Valo, Korkeampi tietoisuus mikä johdattaa syvempiin henkisiin ulottuvuuksiin. Nuoresta aikuisuudesta alkaen tähti on ollut tärkeä minulle. Tähdet ovat kulkeneet jotenkin aina mukana mm. koruissa. Kun vuonna 2008 alkoi mielen ja sydämen prosessit minulle näytettiin tietoisuudessa yöllisen pakkastaivaan sinisen värisellä pohjalla maailman karttaa. Karttakuvaan ilmestyi loistava säteilevä ja tuikkiva valopiste Suomen kohdalle. Sen jälkeen muita valopisteitä ilmaantui sen seuraksi kauttaaltaan eri puolille maailmaa. 

“Tähti on syttynyt” sanottiin tai jotenkin elehdittiin telepaattisesti. Olin äimän käkenä. Vielä sitten ilmaistiin selvennykseksi, että sinut, eli minut, on huomattu. Tämä oli sitä alkuaikaa jossa tapahtui tietoisuuden ja alitajunnan räjähdysmäinen avautuminen josta seurasi Opetuksen ja “Henkisen koulun” alkaminen. “Tähden syttyminen” liittyi signaaliin minkä sain jo vuotta aiemmin. Kun sydämessä kipinöi. Hengen sielutähti kaikui sydämessä ja muistutti olemassaolostaan. RUNOSANOJA HENKISYYDESTÄ: KAIKU KIPINÄSTÄ, MAHDOLLISUUS, OLEVAISUUS, SÄRKYMÄTÖN artikkelista löytyy ensimmäinen runoni joka kertoo tähti signaalista. Henkikipinä tai sielutähti, laskeutuu pään yläpuolelta alas yhdistäen mielen sydämeen myöhemmin Kundaliini prosessin edetessä, jolloin Hengen ruumiillistuminen alkaa. 

“Miljoonat tähdet” siivissä voivat muistuttaa eräästä Kauneuden kokemuksesta Kaikkeudessa. Tapahtuma alkoi tietoisesti unessa ja se jatkui katkeamattomana kehoni herätessä sängyssäni. Aivan kuin miljoonat tähdet olisivat sisälläni loistaneet kirkkauttaan, puhdasta Valoa joka suuntaan olemukseni sisäisimmästä ytimestä. Silmäni säteilivät timanttista kirkkautta ja selkeyttä. Oli vain edellä kuvattu havainto, ei muuta. Minulle saatettiin näyttää vanha, nyttemmin osittain uudistettu, runo tämän valaisevan säkenöivän kokemuksen jälkeen. Hämärä mielikuva hiipi mieleeni, että olin kokenut jotain vastaavanlaista aiemminkin, ehkä parikin kertaa. Artikkelissa RUNOSANOJA HENKISYYDESTÄ: ASTERI, EPILOGI, HYMNI puhutaan Jumalattarien tähtimerestä. 

Myöhemmin muistan saaneeni internetistä silmieni eteen “sattumalta” tekstiä Buddhisesta tietoisuudesta missä sydämen ykseyden kautta koetaan kaikki muutkin itsessä. Kokemus toisista “minuista” ja toisista maailmoista oman mielenmaiseman kautta ja sisäisyydessä on tuttua. Empaattina muiden “minujen” kokeminen energisesti on ollut tavallista. Tässä sielutähtien eletyssä kokemuksessa se oli erilaista, en kokenut värähtelyitä juurikaan, vaan tiedostin ennemminkin. Kokemuksessa olemukseni on jokainen muu ja jokainen muu on olemukseni sisäisesti ja ulkoisesti. Rajoja ei ole tässä ulottuvuudessa ja samalla on yksi olemus havaittavissa. Ihminen on mikrokosmos makrokosmoksessa ja myös makrokosmos mikrokosmoksessa.  

Käärme logossa 

Käärmeen tuli olla uudessa logossa valkoinen. Olin nähnyt visuaalisesti tietoisuudessa selkärankani päällä aikoinaan vuoden 2008 alkaneessa prosessien vaiheessa keltaisen ylös suuntaavan kiemurtelevan käärmeen. En kuitenkaan tuolloin ymmärtänyt, että se liittyi Kundaliini prosessiin. Sen merkitys hukkui muuhun. Esoteerisessa Kundaliini prosessissa on runsain mitoin kaikenlaisia tietoisuuden tapahtumia, näkemisiä ja kokemuksia. Seuraavan kerran monia vuosia myöhemmin vasta näin lisää käärmeitä. 

Näin suorana pystyssä olevan vertikaalisesti puoliksi sinisen ja punaisen käärmeen vasemmalla puolellani tietoisuudessa. Siltä puuttui häntäosa kokonaan. Käärme oli katki ja se alkoi ylävatsan seudulta tai sydämen tasolta. Myöhemmin tajusin sen indikoineen tulevaa Kundaliinin uudelleen ohjaamista Saraswati umpikuja nadista ylempään Vajra nadin keskuskanavaan mistä sillä oli pääsy jatkaa johonkin ylemmän Kundaliini prosessin reitille. 

Kundaliinin päästyään vapauteen umpikuja nadista kohtasin valkoisen Käärmeen, jolla oli hyvin vaaleat harmaat kolmiomaiset kuviot. Näky tuli ei-meditaatiossa. Käärme oli maassa, mutta kiemurallaan pystyssä. Se katsoi rauhassa suoraan minuun ja katsoin sitä takaisin kiinteästi hiljaisuudessa. Käärme oli valtavan suuri. Sivusilmällä havaitsin samalla miten sen vierestä jotkin minimaalisen pieninä kuvatut ihmiset juoksivat paniikissa käärmettä karkuun. 

Valkoisen käärmeen lisäksi näytettiin kaksi muuta kuvausta. Valtava valkoinen lehdetön runko, ehkäpä elämänpuu, vaikutti symboloivan sisäistä energiakanavien eli nadien verkostoa. Kolmas näky oli salista joka oli kuin pitkä käytävä. Siinä edettiin ovea kohti. Oven vierellä oli ritarin valtava haarniska. Näissä näkemisessä minulla oli muurahaisen perspektiivi, kaikki oli valtavan suurta minuun nähden. 

Lohikäärme logossa 

Lohikäärme on näyttäytynyt minulle ennemminkin läpinäkyvänä ja aina muuntuvana. Se voi olla minkä tahansa värinen, heijastaa kaikkia sateenkaareen värejä yhtäaikaa tai erikseen plasman kaltaisessa olomuodossa läpikuultavuudesssaan. Se voi sulautua ympäristöönsä kameleontin lailla tai olla yhtä ja samaa väreilyä kaiken kanssa samalla kadottaen ja tiedostaen itsensä. 

Logoon Lohikäärme tuli kuitenkin pääasiallisesti vaaleana tai valkoisena. Se edustaa samaa tietoisuutta kuin Käärme. Umpikuja nadissa olevaa Kundaliinia voidaan kuvata symbolisesti Lohikäärmeenä. Kundaliini liikkuessa edestakaisin suljetussa energiakanavassa aiheuttaa hohkaavaa kuumuutta kehostoon kuin tultaan syöksevä Lohikäärme. Lohikäärmeen liekin omaisessa karvoituksessa on nähtävänä tuli elementtiä. 

Logon luonnos, jonka piirsin ensimmäisenä, ennen kuin tiesin Kundaliinin olleen loukussa, kuvaa henkistä matkaani umpikuja nadin kautta. Tähdet Käärmeen ja Lohikäärmeen silmissä kertovat mm. niiden yhteydestä. Siitä kun maatähti ja sielutähti linjautuivat. Ja sielutähti laskeutui silmien taakse ja yhdistyi sydämeen. Tämä tarkoittaa täydellistä Kundaliini heräämistä minkä jälkeen Henki aloittaa ruumiillistumisen maalliseen osaansa. Toisin sanoen Kundaliinin edistymistä ylempään prosessiin mistä sen on mahdollista päästä vihdoinkin lopulliseen vapautumiseen kenties elämän lopussa fyysisessä kuolemassa. 

Artikkelissa PALUUMATKALLA ALKUPERÄISEEN LUONTOON: SIELUN PALAUTUS – SHAMANISTINEN PERINNE Kerron valmistavista tapahtumista Kundaliinin uudelleen ohjaukseen. Artikkelissa KUNDALIINI POLULLA 2: ERITYISHERKÄN EMPAATIN KOKEMUKSIA KUNDALIINI PROSESSISTA kirjoitan mm. umpikuja nadissa tapahtuneesta Kundaliinin matkasta.  

En tiennyt millainen Lohikäärme on ennen kuin se oli ikuistettuna käsieni kautta näytöllä. Se vaikuttaa onnelliselta eli kiitollisen levolliselta ollessaan vapaa. Ehkä ilmeessä on häivähdys hulluutta irrationaaliseen tapaan. Onhan kulkuni ollut välistä melkein kuin matkaa hulluuden partaalla kaikenmaailman esoteeristen kokemuksien myötä. Vuonna 2008 alkanutta varsinaisten tietoisuuden prosessien aikakautta kuvailin kaoottisena ja shokeeraavana. Jokin järjestys ja Opetus oli hullunmyllyssä nähtävissä tietoisuuden taustalla olevan Rauhan tilan antaessa varmuutta. 

Mielen harjoitus oli ollut edellisissä elämissäni jo vahvana, mikä antoi vakautta ja luottamusta taustavärähtelyin. “Crazy Wisdom” sanat tulivat mieleeni jokin aika sitten, kun irrationaalinen intuitio ja rationaalinen mieli olivat rinnakkain sulassa sovussa jossain tietoisuuden kokemuksessa. Lohikäärmeen eleet kehon asennossa kertaavat nöyryyttä olla oppilaana aina vain kuten Kundaliini polulla tarvittavaa kärsivällisyyttä ja malttia. Mitä syvemmälle henkisessä kasvussa tullaan sen paremmin tiedostaa miten pieni ihminen itsessä ei tiedä tai ymmärrä juuri mitään äärettömässä Kaikkeudessa, vaikka onkin yhtä sen kanssa. Jos vaikka jollain tasolla ei enää oppimista ole, ei luominen lopu silti. Onko Jumalattarellisuus kaikkitietävää vai voiko se olla aina luovaa ja siitä oppivaa? Tai ehkä se on molempia. 

ARTIKKELIEN LUOTUMINEN

Suunilleen parin vuoden ajan ennen sivuston luomista oli tietoisuuteeni tullut hienoisia ehdotuksia ja vähän painokkaammin “patistelua” viimeisen vuoden sisällä esimerkiksi blogin perustamiseen, jotta saataisiin aloitettua kirjoittaminen. Aluksi oli haastavaa käsittää mistä ihmeestä voisin kirjoittaa edes. Minulla ei ole taustalla vuosia tai vuosikymmeniä opeteltua akateemista tietämystä, asiantuntijuutta tai tietotaitoa mistään henkisestä filosofiasta tai muustakaan aiheesta mitä voisin välittää. 

En ole myöskään toiminut henkisenä opettajana tai mentorina ja saanut siitä monipuolista tietoa muiden kautta. Olen aivan tavallinen ihminen, eikä elämäni ole mitenkään erityisen mielenkiintoista ainakaan pikkumielen näkökannalta katsottuna. Korkeampi Minä käyttää persoonaani saadakseen tämän elämän kokemusten sekä niistä oppimisen kautta esille henkisyyden asioita. Pikkumieleni ei ollut tästä julkisesta elämän kokemuksellisesta kirjoittamisesta mitenkään niin mielissään. Maallisen olemuspuolen Henkisielun Ohjauksesta poikkeavat aatteet ovat kuitenkin jääneet vuosien saatossa hyvinkin vähäiselle huomiolle. 

Elämäni on ollut kaikessa täynnä alituista sisäistä työtä, henkistä tantrista elämänkoulua lapsuudesta alkaen haastavien olosuhteiden kautta. Blogi käsittää lähinnä kokemustietoa itsetuntemuksen matkastani. Kirjoittamisella tutkin henkisiä traditioita ja saan näin niistä vähitellen yleistietoa. Voin verrata kirjoitetuista henkisistä Opeista saatua tietoa elämän kokemuksiin ja sisäisen Opetuksen antamiin tietoisuuden tapahtumiin ja löytää sanoja Kundaliini prosessin aikana tapahtuneille asioille. Tässä kirjoittamisen lomassa huomautettiin miten henkisten asioiden esille tuominen blogi kirjoitusten muodossa on myös karma eli toiminnan joogaa minulle.

Kirjoittamalla kuulluksi tuleminen 

Murrosikäisenä sain ajatuksia kirjoittaa päiväkirjaa. En kuitenkaan uskaltanut tehdä niin. Taustalla oli ylitsepääsemätön epäilys ja pelko siitä, että minua piinaava sisarus olisi etsinyt kirjoitukseni ja käyttänyt sitä minua vastaan. Nuorena aikuisena päästyäni pois lapsuuden kodista kirjoittaminen oli vuosien ajan terapeuttista ilman mitään ihmeellistä tiedollista oppimista. Se oli vapaasti kritiikittä kirjoittamisen opettelua. 

Kirjoittaminen Korkeamman ohjauksessa oli tuolloin samantapaista harjoitusta, mutta eri muodossaan vain, kuin vapaatanssi mistä kerroin aiemmin. Kirjoittaminen oli kuulluksi tulemista arvosteluitta. Saatoin kirjoittaa mitä tahansa mieleen tuli. Täytin monia kymmeniä vihkoja kirjoituksilla mitä ei mitenkään arvioitu tai muokattu jälkeenpäin. Tuossa vaiheessa minun tuli vain saada itsestä ulos ajatukset, joita ketään ei kiinnostanut kuunnella ja joita en kenellekään olisi kyennyt kertomaan selektiivisen mutismi häiriön takia. Kaikki vihkot tuhottiin myöhemmin. Ajatuksena oli menneisyyden energioista irtaantuminen.  

Empaatin piirteen takia lienee minulla oli useampia toisistaan selvästi poikkeavia käsialoja, joita vaihtelin kirjoittaessa. Kyse ei ollut pelkästään keskittyneenä, nopeasti tai väsyneenä kirjoittamisen saman käsialan vaihteluista. En oikeastaan tiennyt mikä oli varsinaisesti oma käsialani. Itse asiassa vuosikymmeniä myöhemmin tunnistin erään selvästi tietynlaisen käyttämäni käsialan, kun näin toisen ihmisen kirjoittavan sillä. Saatoin harjoitella kirjoittaa myös vasemmalla kädellä välistä vaikka olinkin oikeakätinen. Ei-dominoivalla kädellä kirjoittaminen saattaa tuoda mm. erilaisia näkemyksiä ja aktivoida toisin aivoja. 

Joskus varsinkin nuorempana oli ollut usein kokemus siitä miten mieli on niin tupaten tiine ideoista ja eri näkökulmista ettei siitä saa puristettua mitään ulos. Tai sitten on voinut olla niin paljon erilaisia näkökulmia ja ideoita että niiden välillä valinta on tuntunut mahdottomalta. Ajatukset lopulta järjestyvät paremmin, kun ne tulevat näkyville ja esille olevaksi käsien kautta. 

Kirjoittamalla oppiminen

Kirjoittaminen oli aluksi valmistelua myöhemmin tulleeseen ehdottoman hyväksynnän meditaation harjoittamiseen sekä kirjoittamisen kehittymiseen tiedon joogan harjoitukseksi. Olen kinesteettinen oppija. Sisäistän parhaiten kirjoittaessani siitä mitä minun tulee oppia. Kirjoittaminen on minulle pitkälti itsetuntemuksen väline. Itselläni toimii tiedon joogan kirjoittamisen harjoitteessa parhaiten tietokoneella naputtelu missä voi helposti muokata kirjoittamaansa. 

Koululaisena muistin paremmin kokeeseen tulevia asioita, jos kirjoitin niistä vihkoon lukemisen lisäksi. Nyt kun palaan blogin artikkeleita lukemaan välillä ihmettelen; tuonko kirjoitin ja noinko todella ja toisinaan teksti tuntuu uudelta. Välillä ymmärrän vasta myöhemmin lukiessani tekstiä mitä sillä siinä tarkoitettiin syvällisemmässä mielessä. Kenties kun tarvittavan kirjoittaa auki, niin sitä ei tarvitse enää muistissa pidellä. 

Artikkeleihin kirjoitellaan vuosikausia sitten opittua jota yhdistetään uudella tavalla eri perspektiivistä tai erilaiseen kokonaiskuvaan soveltaen. Ylemmässä Kundaliini prosessissa poistetaan karmoja, joten menneistä kirjoittaminen mikä tehdään nykyisestä tietoisuudesta kuuluu purku prosessiin. Kirjoittamisen lomassa voin saada Opetusta, oivalluksia ja tietoa siitä mitä sekä aiemmissa että tämän hetkisessä Kundaliini prosessissa saaduissa esoteerisissa kokemuksissa on tapahtunut tai tulee olemaan. Henki saa luoda tarvitsemansa kauttani. Kirjoittaminen on minulle oppilaana olemista. 

Mietin Korkeamman Minän ohjauksella tulevaa kirjoittamisen tapaa. Koska ehdotus oli perustaa avoin blogi tarkoitti se kaikille jaettavaa materiaalia eikä ainoastaan minun oppimisia. Olisiko myös henkisen polun eri kohdilla olevan lukijan helpompi seurata tekstiä, jos tekstistä löytyy tuttua ja sisäistettyä ja sen lisäksi uudesta näkökulmasta kirjoitettua sekä mahdollisesti jotain uutta mitä lukija ei vielä ole ehkä niin syvästi itse elänyt tai aiemmin kuullutkaan siitä.

Monta artikkelia yhtä aikaa kesken 

Sisäisellä Opetuksella on tapansa koota artikkelit kauttani. Tällä hetkellä saattaa olla yli 15 artikkelia keskeneräisenä. Pikkumielellä ei ole kovin paljoa vaikutusta siihen mitä kirjoitellaan. Kehomielellä on sanomista siihen milloin näppäimistöä naputellaan. Se mitä prosesseja hienovaraisessa kehostossa on menossa voi tehdä kirjoittamisesta haastavaa fyysisen väsymyksen vuoksi. 

Kundaliinin uudelleen virittämiset ovat aivoille rasittavaa. Pääkoppa ei toimi toisinaan niin kelpoisesti kirjoittamiseen. Usein kirjoittamista tulee tehdä erissä sen verta mitä pää kestää Kundaliinin työstön jäljiltä. Toisinaan jään tietynlaiseen energiseen virtaukseen pidemmäksi aikaa missä ei vain voi lopettaa kirjoittamista kun se on menoillaan.   

Opin usein yksityiskohtien kautta. Tiedonmurusia yhdistelemällä pääsen kokonaiskuvaan. Voin saada erillisiä tiedon palasia eri aiheista, joita tulee lisäillä eri artikkeleihin. Olisiko tämä oppimisen tapaa mikä tulee monien elämien kautta Kundaliini prosessista, Saraswati nadissa olemisesta ja esoteerisesta tantrisesta tavasta tuoda kokemuksia tietoisuuteeni. Yhdistellään asioita, jotka eivät päältä katsottuna tai rationaalisella mielellä liity toisiinsa ja saadaan niistä kuitenkin luotua ehjä kokonaisuus. Joidenkin kokemusten tajuaminen pikkumielellä voi vain kestää pidempää mitä toisten.     

Välillä kirjoittamisen ohessa tai sen sijaan tehdään ylimääräisiä artikkelikuvia. Kun jokin artikkeli saatetaan päätökseen onkin jo aikaa sitten tehdyssä kuvituksessa kuvattuna sen keskeinen teema. Vaikka usein artikkelin otsikko muotoutuu valmiiksi vasta aivan lopuksi. Artikkelilla voi olla monta erilaista nimikettä keskeneräisenä ollessaan. En aina tiedä mitä aiheita kirjoitus käsittelee ennen kuin tekstit ilmaantuvat näytölle. Kerron alapuolella olevassa tekstissä LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5 artikkelin kirjoittamisen prosessista esimerkkinä siitä miten ja millä aikavälillä artikkelit voivat luotua Korkeamman Minän Ohjauksessa.   

Kuvateksti: Thangka on kankaalle tehty maalaus tai kuvakudos, jonka voi kääriä rullalle ja joka ripustetaan seinälle. Intiassa Bodhisattva Avalokiteśvara kuvattiin maskuliinisena. Buddhalaisuudessa eritoten Kiinassa femiininen Bodhisattva Kuan Yin tuli suosituksi samaa myötätunnon ja viisauden ominaisuutta kuvaavana hahmona. Tämä Valaistumisolento, joka on pyhittänyt elämänsä auttaakseen kaikkia tuntevia olentoja valaistumiseen tunnetaan japanissa nimellä Kannon ja tiibetissä Chenrezigin. 

Bodhisattva, Lohikäärme ja Sydämen Viisaus 

Kirjoittaessani artikkelia LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5: MATKA IHMISYYTEEN SYDÄMEN VIISAUDEN KAUTTA silmäni hakeutuivat usein Myötätunnon ja Armon Bodhisattva Kuan Yiniä tai Avalokiteshvaraa esittävään thangkhaan. Sitten huomioni kohdistui sydämeni tietoisuuteen. Thangkassa on mukana Lohikäärme. Garuda myös löytyy sen mustista raameista. Lohikäärme voi symboloida Opetusten vartijaa ja Oppien tuomista käytännön elämään. Lohikäärme edustaa myös luonnonvoimia. Kuan Yin kuvataan usein ratsastamassa Lohikäärmeellä. Ajattelen tämän tarkoittavan luonnon ohjauksesta irtaantumista, mistä kirjoitin mm. mainitussa artikkelissa. 

LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5 artikkelin tekeytymisen alkuvaiheessa kuvittelin pikkumielessäni kirjoittavani artikkelia pääasiassa intuitiosta. Telepatian aihe oli osa kyseistä “intuitio” artikkelia. Telepatia irtautui kuitenkin LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 3: MITÄ TELEPATIA ON? MIELESTÄ MIELEEN, SIELUSTA SIELUUN JA ELÄIN TELEPATIAA artikkeliksi, jonka julkaisin ensimmäisenä. Erikseen intuitiosta kirjoittaminen jäi pois. Hamassa tulevaisuudessa oletettavasti kirjoitan kolmella eri tasolla ilmenevästä intuitiosta. 

Alkuperäisestä “intuitio” artikkelista erottui siis kaksi muuta kirjoitusta ja siitä muodostui mainittu vaistoista, tunneälystä, intuitiosta ja Sydämen Viisaudesta henkisessä evoluutiossa kertova LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5. Kolme muuta artikkelia tuli julkaistua ja muutama uusi, kuten Dakini artikkeli, aloitettua ja kirjoitettua pidemmälle ennen kuin sain LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5 lopulta blogiin julkaisuun. Joskus yhden artikkelin valmistumiseen on voinut mennä useita viikkoja tai kuukausia ja joskus kirjoitus on valmistunut vain parissa viikossa. 

Salaperäiset valaistuneet tanssivat Dakinit   

Idea kiivaiden taivaantanssija Dakinien artikkelista ryöpsähti yllättäen ja kiireellisissä tai “tämä on nyt ajankohtaista” energioissa viivästyttämään LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5 artikkelin valmistumista. Kirjoitin melko pitkälle vielä julkaisematonta Dakinien artikkelia. Dakineista kirjoittamiseen olikin syynsä. ​Dakini artikkelia kirjoittaessa yhdistyi useampia asioita ymmärrykseksi aiempien kokemusten ja tiedon murusten kanssa mm. siitä mitä sisäinen Opetukseni on.  

Uusi kiivas Dakini ilmaantui salamoiden ja karjunnan säestyksellä hyvin hienoisissa energiossa kuukauden 25:nä päivänä, jolloin on Dakinin päivä kuun sirpin mukaisesti. ​Ehkä sain lähteenä käyttämästä kirjasta ritualistisen Dakini initiaation. Kenties minun piti saada se juuri tuon kuun Dakini päivänä. Painetut ajatukset eivät ole vain sanoja. Ne kirjoitetaan tietystä tietoisuudesta. Ei ole ensimmäinen kerta kun olisin kirjan tai muun median kautta saanut tietoisuuteeni Opetusta. 

​Mietin tapauksen jälkeen oliko todella kyse leijona-kasvoisesta Dakinista. Rituaalissa ​oli energisesti tiedostettavissa tai aiheena, jotain demonisista tai pimeistä voimista. Netistä etsiessäni tietoa, selvisi että tämä leijona-kasvoinen Dakini on suojelija. Monta mantraa löytyi Youtubesta miten leijona-kasvoinen Dakini suojelee psyykkisiltä hyökkäyksiltä. Leijona-kasvoinen Dakini ​ilmaantui toisenkin kerran eräässä hetkessä seuraavana päivänä karjumaan olevansa mukana, kun kaikkien aikojen karmoja purettiin pois Kriya liikkeiden rytmittämänä. 

Intensiivistä työstöä ja Autuutta

LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5 kirjoituksen loppuun saattaminen oli todella hidasta, koska se muuntui jatkuvasti. Siinä tuli myös jatkuvasti keskittyä ja kohdentaa huomio värähtelyihin kuten pyrkiä kuvaamaan sanallisesti mahdollisimman ymmärrettävästi se tieto mitä niistä sain. Joka kirjoitus kerralla ja sen ulkopuolellakin tuntui tulevan mieleen jokin lisähuomio tai aihe joka oli saatava ympättyä kirjoitukseen mukaan. 

Minulla oli yhtäläisesti menossa useita viikkoja todella intensiivistä työstämistä Kundaliinin kanssa mikä aiheutti paljon päänsärkyjä ja aivojen sumuisuutta. Monina päivinä värähtelyjen sanoittaminen oli ylirasittavaa ja aivan liikaa aivokapasiteetille. Tässä Kundaliinin ylemmässä prosessissa on karmojen purkamisen ja koko hienovaraisen kehoston uudelleen muokkaamisen ja aivan fyysiseen kehon kemiaan ja biologiaan vaikuttavia vaiheita. On erityyppisiä sisäisyyteen sulkeutumisen tai täysin sisäänpäin huomion kohdentumisen jaksoja, jolloin kirjoittaminen voi jäädä vähemmälle ja artikkeleita ilmaantua harvemmin.  

Esimerkiksi tässä välissä missä uuden eli LOHIKÄÄRMEEN OPISSA 5 artikkelin julkaisu venähti kolmeen kuukauteen oli aiemmin mainittujen syiden lisäksi viikkojen kausi jossa koko kehollisesti koin yötäpäivää Autuuden eli Bliss väreilyn. Bliss väreily oli suhteellisen lievänä. Ehkä se oli värähtelyiden vakiinnuttamista. Kenties vastaisuudessa voisi olla Autuus jotenkin osana tietoisuutta pysyvämmin. Autuuden koen aiemmin lueteltujen useiden sydämen piirteiden rakkaudellisena kombinaation “tilana” missä mitään ei puutu, mitään ei tarvitse eikä myöskään mitään opittavaa ole enää sinänsä. Kokemani oli kevyehkö väreilyn tila missä tuli pystyä olemaan Autuudessa ja toimimaan maallisuudessa. Nälän tunne oli tässä kuitenkin mukana. 

Aiemmin tapahtuneessa vahvemmassa lyhyessä vain vuorokauden kestäneessä “Jokaisen solun Autuuden” kokemuksessa ei ollut edes tarvetta syömiseen tai paikoiltaan liikkumiseen. Tässä jonkun viikon kestäneessä kevyt versiossa otin rennosti. Vain olin ja annoin tapahtua mitä tapahtui ilman mitään tietoisten ajatusten toteuttamista. Näin tuli taukoa blogista. Kirjoittamisen tarpeen puuttuminen oli sivuoire. Kirjoittaminen on minulle tiedon joogaa ja oppimista, mutta sille ei ollut tarvetta tuossa Autuuden kevyessä tilassa. Ehkäpä Autuuden kokeminen kehittyy Kundaliini prosessin edetessä vielä niin, että pystyn paremmin toimimaan fyysisyydessä. Kuitenkin ihmisyydessä ja maallisessa elämässä, ainakin minä tarvitsen jotain tekemistä kuin vain jatkuvasti tekemättä olemista tai liikkumatta Autuudessa lillumista. 

Smaragdi metsissä kuljet

Lähteet

-Teosofia.net: Jumala ja Kauneus artikkeli, Eino Krohn. www.teosofia.net

-Wisdom Library: The concept of Divine Beauty in Christianity. www.wisdomlib.org

-Wisdom Library: Henkinen Kauneus merkitys kristinuskossa. www.wisdomlib.org/fi

-Wisdom Library: Merkitys: Henkinen Kauneus. www.wisdomlib.org/fi

-Medium: The Ancient Greek Belief in Beauty: A Harmonious Ideal by John Emmet. www.medium.com

-Can Beauty Save the World? An Interview for YOGA AKTUELL. www.youtube.com

-Ann Mathie: Preliminary Practices on Paths to Transcendence in Eastern Traditions. www.youtube.com

-Wikipedia: Avalokiteśvara. www.en.wikipedia.org

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *